رویاى خیس

دلنوشته و داستان

رویاى خیس

دلنوشته و داستان

رویاى خیس

این وبلاگ سعى داره دلنوشته ها و عکس هاى زیبا رو براى شما قرار بده.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان

خودم جان

پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۵۴ ب.ظ

سلام خودم جان

دلم برایت تنگ شده

مدت زیادیست که در این حوالى پیدایت نیست

مدت زیادیست که از ته دل نخندیده اى

مدت زیادیست که زیر باران نرقصیده اى

خودم جان

خود را به خاطر دارى؟

خودى را که دیوانه ى شعر و شبگردى بود

خودى که با عطر یک گل تازه جان مى گرفت

خودى که با دیدن یک لواشک ترش چشمانش برق مى زد

 خودم جان

حالا هم میخندى اما از ته دل نه

باران میبارد اما زیر آن نمى رقصى

دیوانه ى شعر و شبگردى هستى اما تنها

لواشک ترش را میبینى اما چشمانت برق نمیزن

کجایى خودم جان...

🌹

  • NIGHTS SHADOW

نظرات  (۳)

واقعا کجاییییی؟!!!
پاسخ:
:)

خودشناسی گناه (فلسفه گناه)

گناه و پلیدی در عرصه تعریف بکلی متفاوت است از عرصه عمل خویشتن . یعنی ھر آنچه را که ھر کسی

در نفس عمل خود به حساب بزرگواری و قداست و ایثار و عظمت خود می آورد اتفاقاً ھمان گناھان و

پلیدی نفس اوست یعنی درست آنجائی که خود را کاملاً به لحاظ ذھنی حق بجانب می داند. اگر چنین

نبود اصلاً امری بنام خودفریبی و شیطنت و غرور معنا نمی داشت و آدمی برای تربیت و تزکیه نفس خود

به ھیچ استاد و مرادی و امامی نیاز نمی داشت زیرا ھمه آدمھا طبق وراثت فرھنگی و آموزه ھای

اخلاقی فرق نیک و بد را می دانند و ھمین دانائی کفایت می کرد.

آدمی تا گناھان را برای ذھن خود توجیه وتقدیس نکند مرتکب آنھا نمی شود و به آنھا ادامه نمی دھد .

آنچه را که ھر کسی در ذھن خود مترادف مظلومیت خود می داند دقیقاً ھمان ظالمیت اوست. آنچه را که

ایثار خود می خواند ھمان تجاوز اوست.

و آنچه را که ناحقی دیگران نسبت بخود می خواند حق اوست. و آنچه را که عقل و ایمان خود می پندارد

جھل و کفر اوست و........ اگر چنین نبود اینک قرنھا بود که زمین مبدل به بھشت موعود شده بود زیرا

ھمه طبق تعریف و آموزه ھای دینی فرق گناه وصواب و راست و دروغ و باید و نباید را می دانند.

اگر چنین نبود اصلاً امر به خودشناسی مسئله ای مھمل می بود. آنچه که گناه نامیده می شود ھمان

چیزی است که ھر کسی در ذھنش آنرا « من » می نامد. و این « من » کارخانه تبدیل گناه به صواب و دروغ

به راست است. و لذا خودشناسی تماماً فریب شناسی است.


از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد سوم ص 79

پاسخ:
ممنون ولى درست نفهمیدمش:)
بسیار زیبا 
دلتون شاد 
پاسخ:
ممنون:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی